Jak dowiedzieć się, czy klient jest usatysfakcjonowany?


W obecnym zarządzaniu firma jest dużo różnych metod na badanie satysfakcji klientów. Zwykle zleca się outsourcingowym agencjom reklamowym zrealizowanie ankiet, w których klienci udostępniają swoje głosy na temat towarów i obsługi. Czasami także są zamieszczane kompleksowe kwestionariusze na portalach internetowych. Niestety, tego rodzaju metody maja solidną wadę – klienci często nie odpowiadają zgodnie z prawdziwym osądem, a same wyniki analizy nie oddają do końca stanu rzeczywistego.
Wymyślono znakomite badanie, które potrafi precyzyjnie ocenić jakość obsługi klienta w danym oddziale firmy.
centrum handlowe
Author: Ken Lund
Source: http://www.flickr.com
Polega ono na tym, że do danej placówki deleguje się bez uprzedzenia badacza, który ma zachowywać się jak zwykły klient – musi zrobić zakupy albo skorzystać z usługi. Członkowie obsługi nie mogą dowiedzieć się, że odwiedził ich właśnie tak zwany „tajemniczy klient”. Po wizytacji w sklepie badacz musi wypełnić przygotowany kwestionariusz, w którym opisze swoje wrażenia z zakupów. Tą drogą można bardzo efektywnie ocenić jakość obsługi klienta. Kiedy zatrudnieni nie mają pojęcia, że oto właśnie odwiedził ich „tajemniczy klient”, zachowują się naturalnie, tak jak zwykle.

Jeżeli chcesz przeczytać większą ilość informacji na omawiany wątek - znakomicie się składa, ponieważ istnieje już pełna informacja (http://www.boxyszczescia.pl/catering-dietetyczny-w-elblagu/), którą możesz zobaczyć tu.

Wyklucza to mankament wizytacji managerów w sklepach firmy – świadomi odwiedzin pracownicy zawsze próbują pokazać się jak najlepiej.Czytaj dalej



W dwudziestym pierwszym stuleciu internet przyniósł przedsiębiorstwom wiele dobrych narzędzi do uzyskania opinii konsumentów. Najefektywniejszym są rzecz jasna strony na Facebooku, który jednoczy ze sobą już ponad miliard ludzi na Ziemi. Każda marka powinna prowadzić fanpage na FB, na którym zalogowani mogą przekazywać swoje recenzje na temat produktów i usług. Podstawową rolą prowadzącego taką stronę jest nieustanne czytanie tych wszystkich głosów. Głosy internautów powinny być wysyłane do zarządu firmy. Obecni klienci pragną, by marki brały pod uwagę ich glosy.
Napisał