Jak efektywnie opracować budżet domowy?
Zbliża się koniec miesiąca, a Ty kolejny raz planujesz odmrażać gotowe jedzenie do dnia wypłaty? Wizja nadprogramowych wydatków przeraża Cię? Przeczytaj nasz artykuł oraz dowiedz się jakim sposobem efektywnie opracować domowy budżet.
Source: pixabay.com
Planowanie miesięcznego budżetu zaczynamy od zreasumowania środków, którymi w danej chwili rozporządzamy, doliczając te, jakie zostały z minionego miesiąca jak też pozyskany przelew z uposażeniem. Do podsumowania budżetu dodajemy pieniądze, jakie mamy na koncie, w portmonetce albo na innych bankowych rachunkach.
Zaintrygowały Cię myśli stworzone w naszym poście? Czujesz jednak braki? W takim razie namawiamy do nowej witryny - naciśnij tu umowa zlecenie i przenieś się tam.
Potem w ustalaniu założeń budżetu domowego przechodzimy do spisania całkowitych kosztów, które musimy ponieść. Na początek przypatrzmy się tylko następnemu miesiącowi. Co będzie nam do tego pomocne? Rachunki za prąd, wodę etc., paragony (przykładowo za większe zakupy spożywcze), a także karteczka oraz długopis.
Zaintrygowały Cię myśli stworzone w naszym poście? Czujesz jednak braki? W takim razie namawiamy do nowej witryny - naciśnij tu umowa zlecenie i przenieś się tam.
Potem w ustalaniu założeń budżetu domowego przechodzimy do spisania całkowitych kosztów, które musimy ponieść. Na początek przypatrzmy się tylko następnemu miesiącowi. Co będzie nam do tego pomocne? Rachunki za prąd, wodę etc., paragony (przykładowo za większe zakupy spożywcze), a także karteczka oraz długopis.
W środku umieszczamy sumę netto naszych zarobków (uwzględniając dodatki przykładowo w formie nagród). Pierwsza część będzie dotyczyć wydatków, które są stałe, czyli: opłata za gaz, prąd, czynsz do spółdzielni, internet, raty pożyczki, ubezpieczenia, wydatek na benzynę oraz przejazdy miejską komunikacją - wszystkie owe kwoty notujemy obok a pod spodem sumujemy. Następna partia wydatków to te, które przeznaczamy na konsumpcję - zakupy artykułów spożywczych, życie kulturalne (teatr) po czym kolejny raz - oddzielamy i sumujemy.
Porównujemy planowane wydatki z kwotą uposażenia. Jesteś na plusie? To dobrze! Jesteś na minusie? Przeanalizuj kolejny raz powstałe koszty i zastanów się, które z nich będziesz w stanie obniżyć.