Jak można wprowadzić oszczędności przy wysyłaniu znacznej ilości korespondencji?


Nie ma raczej spółki, jakiej właściciel nie chciałby w jakikolwiek sposób zredukować bieżących kosztów prowadzenia działalności. Przykładowo wiele przedsiębiorstw jest zmuszona do wysyłania tysięcy listów miesięcznie, gdyż ich klienci wyrazili chęć otrzymywania rachunków w wersji tradycyjnej.


Ponadto dochodzą listy o charakterze reklamowym, lecz czasem bywa tak, że koszty związane z wysyłką dużej ilości listów prawie równają się z możliwymi przychodami.




Z tego też powodu na rynku pojawiła się taka usługa (dyrektor finansowy outsourcing) jak korespondencja masowa wykonywana przez zewnętrzną firmę na zasadzie outsourcingu. W praktyce oznacza to niezwykle znaczne oszczędności (aż do 60%) dla spółek, które wysyłają przesyłki do wielu odbiorców. Podmioty, które niejako biorą na siebie obowiązek wysyłania korespondencji, posiadają tę przewagę nad zleceniodawcami, że obowiązek utrzymywania sprzętów wymaganych do wysyłania listów jest w pewnym sensie przeniesione na ich klientów.


korespondencja masowa
Author: Report Verlag
Source: http://www.flickr.com


A są to sumy nie najmniejsze. Papier, urządzenia drukujące, kartridże czy też urządzenia do tzw. kopertowania mogą kosztować dużo. Jeżeli jednak wszelkimi sprawami dotyczącymi korespondencji seryjnej zajmie się specjalizująca się w takich działaniach firma, to będzie posiadała okazję wynegocjowania niższych kwot za opłaty pocztowe. A to jest najprawdopodobniej największy koszt całego przedsięwzięcia. Dla zleceniobiorcy tego typu wysyłki nie ma znaczenia charakter takiej korespondencji.




Mogłyby to być rachunki, ulotki czy też gazety albo informacje. Zleceniodawca przekazuje tylko adresy klientów oraz oczekuje na wiadomość o pomyślnym przeprowadzeniu wysyłki.

Tags: firmy, urząd, typ