Najczęściej popełniane błędy w aranżowaniu sklepowego oświetlenia


Znakomicie prosperujący sklep wymaga doskonałego systemu oświetlenia. Niewielkie defekty mogą mieć poważne odbicie w handlu. Czego wystrzegać się i jak nie oświetlać? Prezentujemy najczęstsze błędy.

Plan oświetlenia nie uwzględnia przemiany ekspozycji produktów. W czasie realizacji oraz zaraz po niej wszystko zdaje się być oświetlone tak, jak powinno. Problem pojawia się wtenczas, gdy odmienia się metoda ekspozycji – np. stoliki z towarem znajdują się w odmiennym położeniu. Okazuje się, że ich aktualne miejsce jest mało oświetlone. To poważnie wpływa na możność prezentacji artykułów. Konsumenci mogą ich nie spostrzec, oszacować jako produkt drugiej kategorii albo mieć ograniczoną możność zaznajomienia się z ich jakością. Pamiętajmy o równomiernym rozkładzie światła w markecie. Otrzymamy je stosując właściwe oprawy wiszące - kliknij i zobacz. Doświetlenie uwydatniające zrealizujemy z kolei na projektorach instalowanych do szynoprzewodów. Dzięki takiemu rozwiązaniu ułożenie źródeł oświetlenia będziemy mogli dostosować do bieżącego wystroju pomieszczenia.



sklep z perfumami
Author: Sigfrid Lundberg
Source: http://www.flickr.com
Niektóre markety stawiają na umiarkowaną ilość światła ogólnego jak też oprawy wiszące podkreślające produkt na półkach. Niestety nieumiejętne zastosowanie takiego rozwiązania, prowadzi do tego, że we wnętrzu jest zwyczajnie nazbyt ciemno. To zmniejsza komfort klientów i ich możliwości dokładnego zaznajomienia się z propozycją. Jeżeli chcemy wykreować w sklepie właściwy „dyskretny” nastrój, korzystniej osiągnąć ów cel przez umiejętną aranżację wnętrza – ciemne ściany czy stonowane kolory sprzętów. Nie trzeba decydować się na niewielką ilość opraw lub stosowanie źródeł o małej mocy. Efekt intymnego oświetlenia wymaga precyzyjnego ustawienia opraw kierunkowych po jakiejkolwiek zmianie aranżacji oraz odpowiedniej konserwacji.

Nieodpowiednie oddawanie odcieni sprawia, iż konsument nie jest w stanie zobaczyć różnic pomiędzy odcieniami i dokonać doboru zgodnego z oczekiwaniami. Rezultatem może być gorsza prezentacja wyrobów, dyskomfort w analizowaniu propozycji sklepu jak też ograniczenie czasu, jaki nabywca spędzi w obiekcie. Nieharmonijne oddawanie odcieni zmusza go do wyjścia ze sklepu oraz poszukiwania dojścia do światła dziennego - w którym będzie można prawidłowo ocenić barwę wyrobu. Kłopot ten dotyczy szczególnie sklepów z kosmetykami, tkaninami oraz innymi składnikami ekwipunku wnętrz. Miejsc, gdzie odcień ma kluczowe znaczenie.

O finansowanie inwestycji LED zapytać można w urzędzie miasta odpowiednim ze względu na miejsce pobytu lub na trilux.com.