Oświetlenie sklepu odzieżowego jest wyjątkowo znaczącym szczegółem
Przychodząc do sklepu odzieżowego zauważamy rozmieszczone na półkach i regałach rewelacyjnie złożone ubrania. Koszule na stojakach mienią się w oczach, każda w innym kolorze lub z odrębnym nadrukiem, a obok spódnic ułożonych na regałach niemoliwym jest przejść obojętnie. Żeby przykuć uwagę klientów wybitnie ważne jest oświetlenie. To ono ma nas zachęcać do przekroczenia progu tegoż właśnie sklepu oraz do tego, abyśmy z chęcią wstąpili tam po raz następny.
Klient przychodząc do sklepu odzieżowego widzi ciuchy i akcesoria wyeksponowane na półkach. Na pierwszy rzut oka można nie zauważyć, ale po przypatrzeniu powinno się zaobserwować, iż to właśnie dobre oświetlenie sklepu odzieżowego sprawia, iż mamy ochotę tam przebywać i wracać. Odgrywa ono bardzo ważną rolę w prowadzeniu go. Ludzie przebywający w mrocznych pomieszczeniach szybko czują się znużeni i wyczerpani, nie odczuwają zapału do pracy oraz szybko się męczą, co ma wpływ zarówno na klientów jak i pracowników. W sklepie powinno być jasno, klarownie, blask powinien emanować zewsząd, nawet z okolic przymierzalni, właśnie po to, aby czuć się w nim dobrze. Niebagatelne znaczenie ma klimat i nastrój, jaki możemy utworzyć poprzez zastosowanie różnego rodzaju lamp i kinkietów.
Mogą one być dobrane stosownie do stylu sklepu, także wykreować zachwycający wygląd. Wielu producentów wyposaża swoje lokale w kule dyskotekowe dla stworzenia przyjemnego klimatu, ale stosować można także lampy zwieszane, wpuszczane lub nabudowane. Oświetlenie sklepu odzieżowego powinno być dobrane właściwie do konturu pomieszczenia, z uwzględnieniem zaułków czy też skosów w ścianach, by każde miejsce było widoczne a produkty wyeksponowane - Aby dobrze pokazać towar stosuje się najczęściej oprawy szynowe na źródła wyładowcze "metalohalogeny". Przy wyborze żarówek nie zapominajmy o tych z dużym współczynnikiem oddawania barw i wysokiej skuteczności świetlnej przy małym zużyciu energii elektrycznej, by zadbać również o możliwie małe koszty energii elektrycznej. Asortyment w marketach czy hurtowniach jest ogromny, więc dekorator (zobacz aranżacja wnętrz) wnętrza nie powinien mieć problemu z wyborem lamp.
Światło eksponuje artykuł i sprawia, że jest on bardziej rzucający się w oczy. Może dodatkowo stworzyć w pomieszczeniu odpowiedni klimat, który sprawi, że nie tylko chętnie wstąpimy do sklepu raz, ale będziemy tam przychodzić wielokrotnie i nabywać ubrania.
Światło eksponuje artykuł i sprawia, że jest on bardziej rzucający się w oczy. Może dodatkowo stworzyć w pomieszczeniu odpowiedni klimat, który sprawi, że nie tylko chętnie wstąpimy do sklepu raz, ale będziemy tam przychodzić wielokrotnie i nabywać ubrania.