Programy lojalnościowe


Współczesny marketing to dziesiątki efektywnych narzędzi, które warto zaprzęgać. Jak wszyscy wiedzą, przekaz reklamowy ma namówić konsumenta do nabycia jakiegoś artykułu. Teoria mówi też, że jeżeli towar spełnia wymagania i będzie w przyszłości jeszcze pożądany przez konsumenta, na pewno raz jeszcze postawi na tę firmę. A co w przypadku, kiedy na rynku istnieje kilka przedsiębiorstw, które oferują towary o podobnej jakości? Wtedy powinno się stymulować lojalność konsumenta do firmy.


Zakupy, wózek zakupowy
Author: www.sxc.hu
Source: www.sxc.hu
Aby wzmacniać więź między biznesem i konsumentem, zaprojektowane skuteczne programy lojalnościowe. Najbardziej rozpowszechnione polegają na tym, że klient otrzymuje punkty za regularne zakupy, które może później zamienić na nagrody.

Doskonałą zachętą do korzystania z oferty przedsiębiorstwa jest również przyznawanie dobrych upustów za częste zakupy. Programy lojalnościowe (wejdź i dowiedz się: loyaltyzen.com/pl/) zostały wymyślone na fundamencie badań psychologicznych. Od dekad badacze wiedzą, że rozum lubi dostawać „nagrody”. Nie okłamujmy się, człowiek w zasadzie zachowuje się tak samo jak pies, który za dobre sprawowanie otrzymuje kość. To już jest wdrukowane w naszą psychikę, nad tym nie da się panować. Obserwuje się to na przykładzie gier pecetowych – grający musi robić rozmaite rzeczy, gromadzić punkty itp., by mieć jakąś nagrodę. Gdyby umysł nie pracował w ten sposób, branża związana z rozrywką chyba by upadła. Co interesujące, nagrody rozdawane w ramach programów lojalnościowych nie muszą być bardzo atrakcyjne – konsumenci zazwyczaj odczuwają satysfakcję nawet z małych prezentów.

Programy lojalnościowe funkcjonują również w dziedzinie business to business.

Nie czekaj! Jeśli zainteresowały Cię umieszczone tutaj notatki, to czytaj informacje (http://www.zdrowie-dom.pl/), który znajduje się w podanym linku. Tam znajdziesz więcej detali.

Rozmaite firmy oferują swoje usługi i towary innym działalnościom gospodarczym. Zdobycie częstych zamówień jest mocno pożądaną rzeczą, dlatego firmy wysilają się, by wykreować więź z kupcami. Można to robić na różnorakie sposoby – najczęściej stosowane są gratyfikacje dla pracowników przedsiębiorstwa-kontrahenta.