Tajemniczy klient


Badania satysfakcji klientów to niezwykle istotna kwestia dla każdego biznesmena, który usiłuje, by zawsze gwarantować klientom idealną jakość towarów i usług.
Tego typu analizy trzeba przeprowadzać często, ponieważ zdanie kupujących musi być nieustannie monitorowane, dzięki czemu można zaprowadzać na bieżąco potrzebne zmiany.


Badania satysfakcji klientów (), które robi się po prostu prosząc o odpowiedzi na pytania w ankietach są nierzetelne i pochłaniają wiele czasu. Przyczyną tego jest to, że respondenci najczęściej nie posiadają ochoty na wywiad. Poza tym gdy obok respondenta stoi ankieter, często respondenci krępują się, by mówić zgodnie z prawdą. Dlatego trafnym wyjściem dla osób, które pragną mieć rzetelne rezultaty badań, jest technika typu tajemniczy klient (). Zasadza się ona na tym, że do punktu handlowego lub usługowego posyła się , który incognito ocenia kadrę i punktuje swoje spostrzeżenia. Zatrudnieni w sklepie nie wiedzą, że ten konsument jest tak naprawdę badaczem, zatem zachowują się normalnie, tak jak zawsze. Technika ta została zaprojektowana po tym, jak wypunktowano wady uroczystych wizytacji w sklepach – świadomi wizyty przełożonych pracownicy po prostu często udają.

Badania satysfakcji klientów techniką typu tajemniczy klient gwarantują miarodajne rezultaty, które pozwalają na wdrożenie zbawiennych reform. Takie badanie audyty secret client może spowodować, że zwolniony z posady zostanie człowiek, który olewa wszelkie reguły i tym sposobem odstrasza konsumentów do zakupów w firmie. Najlepiej zatem realizować takie badania satysfakcji klientów w miejscu, gdzie zbiera się niezadowalający zysk. Idealnym wyborem jest zrealizowanie szybkich ankiet nt nastawienia pracowników w danych placówkach, a potem wydelegowanie specjalisty od badań typu tajemniczy klient i poznanie, czy naprawdę zatrudnieni zachowują się nagannie.