W jaki sposób i dlaczego duże sklepy zachęcają konsumentów do zbierania punktów w programach lojalnościowych?


Sporo miejsc czy większych instytucji namawia nas do brania udziału w naliczaniu różnego rodzaju punktów, które można po określonym czasie wymienić na przykład na nagrodę rzeczową. Czy ten sposób rzeczywiście ma posłużyć konsumentom czy wyłącznie sklepom do śledzenia i analizowania dokonywanych zakupów? Korporacje także organizują rozmaite programy motywacyjne dla swoich pracowników. Jak to działa?


Programy lojalnościowe są całkiem modną techniką dotarcia do najbardziej ważnych klientów. Zdobywają one chętnych posiadaczy kart poprzez proponowanie pewnej korzyści, która wynika z częstszego korzystania z oferty firmy (prezenty). Jest dużo powodów, dla jakich spółki decydują się na rozpowszechnienie programów lojalnościowych (czytaj tutaj). Zwykle do rozpoczęcia tego rodzaju akcji promocyjnych skłania duża konkurencja na rynku. Po prostu rynek jest naprawdę nasycony i wiele firm posiada nieróżniące się od siebie oferty.

program lojalnościowy
Author: GoMobi.pl
Source: http://gomobi.pl
Widoczne jest również zmęczenie konsumentów tradycyjną reklamą. Mniej tv, radio bez reklam, aplikacje blokujące reklamy na stronach www – klasyczna reklama już się nie sprawdza. Elementarne cele, które mają programy lojalnościowe, to znalezienie klienta i przywiązanie go do marki. Dodatkowymi zaletami tego rozwiązania jest przyciąganie kolejnych klientów oraz zbieranie kluczowych informacji o nich. Jeśli spółka chce zbudować bliższe relacje z klientem, program powinien być skrupulatniezaplanowany.

Nie bój się, nasze odsyłacze są bardzo ciekawe i, co najistotniejsze, są w każdym przypadku aktualne oraz przydatne. Jeżeli poszukujesz jakichś informacji, to zapraszamy do nas.

Trzeba uważnie rozważyć możliwości, jakimi się dysponuje oraz określić realistyczne cele, które spółka jest w stanie osiągnąć dzięki programowi.

Możliwości na przyciągnięcie personelu też jest mnóstwo. Pracodawcy, przeświadczeni o tym, że nic w taki sposób nie mobilizuje do bardziej intensywnej pracy, jak ciepły posiłek w ciągu dnia, gwarantują swoim podwładnym kupony żywieniowe czy też karty zniżkowe do rozmaitych restauracji. Tego typu program motywacyjny – zniżki w restauracjach - obejmuje naprawdę wiele punktów gastronomicznych (zapoznaj się z ofertą PRO.FILL). Ale jeżeli przyjrzymy się bliżej – bilety do kina dla wielkich fanów czy karty sportowe to również program motywacyjny.


Korzyści płynące z programów lojalnościowych mogą być rozmaite. Najczęściej mają postać rabatów czy promocji. Są również benefity wzmacniające więź z klientem. Bez różnicy, do których potrzeb konsumentów firma będzie się ustosunkowywać, największe korzyści, to te unikalne, z których nikt do tej pory nie skorzystał aby stworzyć program.