Biznesmen pisząc przepisy dla swojego e-sklepu, musi zaznajomić się z obowiązującymi przepisami
Sklepy internetowe stają się coraz powszechniejsze jako punkt robienia zakupów, stanowiąc alternatywę i konkurencję dla tradycyjnego handlu. Decyduje o tym głównie funkcjonalność. Pomimo tego zarówno klienci, jak i posiadacze placówek handlowych narzekają na pewne niedogodności charakterystyczne dla sprzedaży elektronicznej.
Author: Jorge Franganillo
Source: http://www.flickr.com
Kupujący pragnęliby być lepiej obsługiwani przez możliwie jak najlepiej poinformowanych doradców infolinii. Brakuje im szczegółowych opisów artykułów i naturalnych zdjęć. Pragnęliby także uciekania od przykrych sytuacji związanych ze oddawaniem lub reklamacją produktu. Z drugiej strony sprzedawcy użalają się na kontrahentów wykorzystujących swoje uprawnienia, na przykład rezerwujących towary, których nie chcą następnie odebrać.
W ostatnim czasie wyjątkowo męczącym postępowaniem, zwłaszcza dla niedużych e-sklepów, stało się pozywanie do sądu właścicieli, którzy błędnie sformułowali regulamin swojej strony internetowej (zasady zakupów internetowych). Niektórzy radcy prawni lub pompy rietschle organizacje wyrażające chęć ochrony praw klientów, wyszukują błędne określenia i składają doniesienie o o przekroczeniu uprawnień. W takim momencie sprzedawcy imają się przeróżnych rozwiązań, próbując na przykład chować regulamin sklepu przed wyszukiwarkami lub w ogóle unikając zamieszczania go na stronie i przedkładając go dopiero na wyraźne życzenie potencjalnego klienta.
W ostatnim czasie wyjątkowo męczącym postępowaniem, zwłaszcza dla niedużych e-sklepów, stało się pozywanie do sądu właścicieli, którzy błędnie sformułowali regulamin swojej strony internetowej (zasady zakupów internetowych). Niektórzy radcy prawni lub pompy rietschle organizacje wyrażające chęć ochrony praw klientów, wyszukują błędne określenia i składają doniesienie o o przekroczeniu uprawnień. W takim momencie sprzedawcy imają się przeróżnych rozwiązań, próbując na przykład chować regulamin sklepu przed wyszukiwarkami lub w ogóle unikając zamieszczania go na stronie i przedkładając go dopiero na wyraźne życzenie potencjalnego klienta.
Author: Serge Kij
Source: http://www.flickr.com
Ustawodawca nie pozostawia jednak wątpliwości co do tego, że właściciel sklepu musi posiadać uregulowania dotyczące funkcjonowania placówki i udostępniać go klientom. Zgodnie z regulacjami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną opracowany przez usługodawcę przepis regulujący działanie sklepu, musi określać kategorię i zakres wykonywanych świadczeń, warunki wykonywania tych usług, warunki techniczne oraz ograniczenie dostarczania treści bezprawnych, wymogi zawierania i odstąpienia od umów oraz sposób postępowania reklamacyjnego. Jednak stworzenie dokładnego regulaminu sklepu, sprawia przedsiębiorcom mnóstwo problemów. W sytuacjach wątpliwych warto skorzystać z doradztwa kancelarii prawnej. Zamierzając skorzystać z takiego wsparcia, warto mieć szkicowy regulamin sklepu.